FENNTARTHATÓSÁG: Hulladékgazdálkodás

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • tanári projekt
  • szakközépiskola és szakiskola
  • szakgimnázium
Szerző*: Covic Judit, Scherrenberg Johannes, Ifjú Tamás, Kovács József
Ajánlott évfolyam*:
  • 09. évfolyam
  • 10. évfolyam
  • 11. évfolyam
  • 12. évfolyam
Ajánlott létszám*: nagycsoport (teljes osztály)
Időkeret*: 6-10 tanóra
Nehézség*: közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól)
Kompetenciák*:
  • Idegen nyelvi kommunikáció
  • Digitális kompetencia
  • Tanulás tanulása
  • Személyközi és állampolgári kompetenciák
  • Szakmai követelményrendszerből kivett kompetenciák
Tananyagfejlesztő intézménye*: KASZK Táncsics
Ágazat*: Mezőgazdaság és erdészet
Közismereti tantárgyak szakközépiskola: Természetismeret
Közismereti tantárgyak szakiskola: Ember a természetben
Közismereti tantárgyak szakgimnázium: Biológia-egészségtan
Szaktantárgy: szakmai elmélet
A 6-7 órás foglalkozás témája: a fenntarthatóság. Célja a tanulók bevezetése a témakörbe, a fenntartható mezőgazdasági fejlődés fontosságának hangsúlyozása. A foglalkozás keretén belül dolgozunk majd osztályszinten – megismerkedünk a legfontosabb fogalmakkal (fenntarthatóság, ökológiai lábnyom stb.). A diákok tanulnak majd önállóan és/vagy párban, internetes tananyagot használnak (Sulinet - magyar, eSchoolToday - angol), feladatlapot töltenek ki, amelyeket ellenőrzésre és értékelésre leadnak tanáraiknak. Csoportmunka keretén belül posztereket készítenek, és beszámolót írnak, majd a nap végén előadják azt, ismertetve munkájukat a többiekkel. A foglalkozást vezető tanárok értékelik a diákok munkáját. Egy csoport angol nyelven dolgozik, az internetes tananyag angol változatát használja. A tananyag a fenntarthatóságon belül elsősorban a hulladékgazdálkodásra koncentrál majd. A tanulók három helyszínen (2 tanterem, 1 számítógépterem) dolgoznak, három tanár felügyeletével.