Az ókori görög világ

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • élménypedagógia
  • szakközépiskola és szakiskola
  • szakgimnázium
  • IKT feladat
  • technikum
  • szakképző iskola
Szerző*: Ákos Endre
Ajánlott évfolyam*:
  • 09. évfolyam
  • 12. évfolyam
Ajánlott létszám*:
  • egyéni
  • páros
  • kiscsoport (maximum 15 fő)
  • nagycsoport (teljes osztály)
Időkeret*: 6-10 tanóra
Nehézség*: közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól)
Kompetenciák*:
  • Anyanyelvi kommunikáció
  • Digitális kompetencia
  • Személyközi és állampolgári kompetenciák
  • Kulturális kompetencia
Tananyagfejlesztő intézménye*: Magyar Gyula Kertészeti Szakgimnázium és Szakközépiskola
Ágazat*:
  • Turizmus-vendéglátás
  • Egyéb
Közismereti tantárgyak szakközépiskola: Társadalomismeret
Közismereti tantárgyak szakiskola: Ember és társadalom
Közismereti tantárgyak szakgimnázium: Történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek
A tanagyag tartalma: Bevezető órát egy ókori athéni szerepjátékon keresztül képzeltem el, ami az ókori demokrácia gyakorlatába vezeti be diákjainkat. Majd egy duplaóra keretében megismerkednek a tanulók az athéni demokrácia kialakulásával és jellemzőivel. Az ókori görög vallással foglalkozó következő órán az olimposzi istenekkel ismerkedünk meg, tudásukat az óra végén a Kahoot kvízjátékkal is felmérhetik. Spárta ,mint katonaállam mindig is megmozgatja a tanulók fantáziáját.A görög-perzsa háborúk tanításakor erre a témára jól támaszkodhatunk.A téma lezárásaként, összefoglaló és számonkérő órán felmérhetjük tudásukat és felkészültségüket. Ezek az órák 9. osztályban használhatóak az ókori görögök témájánál, de 12.évfolyamon is jó szolgálatot tehetnek az érettségire készüléskor. Az órákon digitális eszközöket használnak a tanulók,az órai tananyagok elsajátítása alkalmával páros és csoportmunkában is használják okos telefonjaikat. A tanórák időbeosztásánal figyelembe vettem a saját osztályommal szerzett tapasztalatokat, például több időt kellett szánnom néhány témára és feladatra, melyre kevesebbet szántam. Más osztályokkal és diákokkal lehet,hogy valamelyik témára vagy a szerepjátékra kevesebb idő is elegendő lesz. Az órákat,tananyagokat és a játékokat például Kahoot és quizlet ,valamint a redmentán megírt dolgozatot a saját osztályomban letanítottam, kipróbáltam. A dolgozat eredménye jó lett.