Gombakert okosan

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • tanulói projekt
  • szakközépiskola és szakiskola
  • szakképző iskola
Szerző*: Bicskei Judit, Vida-Asztalos Anita, Falusi Róbert
Ajánlott évfolyam*: 09. évfolyam
Ajánlott létszám*:
  • kiscsoport (maximum 15 fő)
  • nagycsoport (teljes osztály)
Időkeret*: 11-20 tanóra
Helyszín:
  • tanterem
  • kültér (udvar, szabadban, erdőben, stb.)
Nehézség*: könnyű (minden tanuló számára teljesítető, még az átlag alattiak számára is)
Kompetenciák*:
  • Anyanyelvi kommunikáció
  • Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák
  • Digitális kompetencia
  • Tanulás tanulása
  • Személyközi és állampolgári kompetenciák
  • Szakmai követelményrendszerből kivett kompetenciák
  • Mozgás, sport
Tananyagfejlesztő intézménye*: Török János Mezőgazdasági és Egészségügyi Szakgimnázium és Szakközépiskola
Ágazat*:
  • Környezetvédelem és vízügy
  • Mezőgazdaság és erdészet
  • Mezőgazdaság és erdészet
Közismereti tantárgyak szakközépiskola: Természetismeret
Közismereti tantárgyak szakiskola: Ember a természetben
Közismereti tantárgyak szakgimnázium: Biológia-egészségtan
Szaktantárgy:
  • szakmai elmélet
  • szakmai gyakorlat
A projekt teljes terjedelmében összhangban van a mezőgazdasági ágazat kerettantervével, illetve az ehhez kapcsolódó alapozó tartalmakhoz. A projekt végén a tanulóktól elvárható, hogy jártasak legyenek azokban a tevékenységekben, amelyekben részt vettek. Legyenek képesek a tervezési és végrehajtási folyamatokban megjelenő feladatok elvégzésére. A projektnél jól körülhatárolhatóan kell megtervezni a megvalósítani kívánt produktum eléréséhez szükséges folyamatokat és eszközöket. Cél az aktuális szakmai kvalifikációk önálló és hatékony elsajátítása. Fontos, hogy minden felmerülő kérdés a tanulókat gondolkodásra ösztönözze. A téma felvetése után a tanulók megismerkednek a projekt alapvetéseivel. A tanulók önálló munkatervezése a fokozatosság elve alapján történjen. Ezért szükséges megvalósítani először egy szellemi -, majd a végső fizikai produktumot. Ezen feladatok végzése során kell a tanulóknak megismerni és alkalmazni a komposztálással kapcsolatos tudnivalókat, a környezeti tényezőket és elemeket, növénytani- és növényélettani alapismereteket, tápanyag-gazdálkodási ismereteket, szakmai számításokat. Mindezek megvalósítása a kooperatív tevékenységek következtében történnek. A tananyag megvalósítása során egyaránt fejlődnek a kognitív, szociális és mozgásos kompetenciák.